Het begon allemaal in 1990 in Amerika toen een man, Monte Warne, eens iets anders wilde rijden naar de Daytona Bike Week. Andere motoren hadden wel het geluid, maar niet de power die erbij hoorde. Hij was op zoek naar meer vermogen - het liefst 3 tot 4 keer zoveel als gebruikelijk -  en besloot toen een Amerikaans icoon als basis te gebruiken;

De Chevrolet 5.7 liter V-8 !

 

Om het blok werd een frame gebouwd en het hele pakket in cruiser design opgemaakt.

Met deze eigenbouw reed hij toen naar Daytona en ontving zoveel reacties dat hij toen besloot er meer van te bouwen, onder andere ook met het 8.2 liter V-8 big block !

 

BOSS HOSS was geboren.

 

    

In de afgelopen 16 jaar groeide Monte`s kleine zaak uit tot een productiefabriek van 770 vierkante meter waar deze motoren in

serie gebouwd worden.

 

Hier worden de frames ontwikkeld, gelast en gepowdercoat.

Het frame bestaat uit 1.5 inch chrome-molly buizen met een wanddikte van 0.95 inch.

 

Alle benodigde onderdelen worden in huis zelf geproduceerd.  

 

De motorblokken worden door Chevrolet geleverd en door BOSS HOSS gemodificeerd. De twee hoofdzakelijke gebruikte motorblokken

zijn de 5.7 liter short-block en de 8.2 liter big-block van Chevrolet.

 

Als de klant het wil, kan het ook dikker :

10 liter motoren behoren bij voorbeeld ook tot de mogelijkheden.

 

In een grote productiestraat worden de motorfietsen door geschoolde mecaniciens met de hand opgebouwd. Na de eindmontage en kwaliteitsproef wordt elke bike op een testbank en op de weg getest. 

 

 

De Nederlandse BOSS HOSS geschiedenis begon in 1996 toen Harry Dückers besloot de motoren naar Nederland te importeren.

 

Harry, de eigenaar van HD Service Dückers BV, had al sinds 1985 een uitstekende naam opgebouwd als hét adres voor service en chopperbouw van Harley Davidson motoren.

Daarnaast is HD Service BV ook geen onbekende in de Trike-Wereld. Als importeur van Rewaco trikes geniet men hier ook een uitstekende reputatie.

 

Met de expertise in huis begon men de motoren te testen en te modificeren naar de Nederlandse keuringseisen. Inmiddels is er dankzij dit pionierswerk een Europese typegoedkeuring tot stand gekomen.

 

Er is in de laatste jaren veel veranderd. De eerste BOSS HOSS motoren waren onder andere nog met een enkele versnelling en handkoppeling uitgerust, waar nu een tweetrap semi-automaat met achteruit het rijplezier van de BOSS HOSS beduidend heeft verhoogd.  Meer details zijn te vinden onder de  bikes         

Geschiedenis:

Of hoe alles is begonnen..